27 May 2019

De första talarna till Stora Sociala Företagsdagen

Nu avslöjar vi de första fyra talarna som kommer att medverka på Stora Sociala Företagsdagen 2019!

Välkommen till Världskulturmuseet i Göteborg den 7 oktober.

Boka din biljett nu!

Early Bird-rabatt ända fram till 3 juni. Självklart har vi samma billiga pris för sociala företag som tidigare år!

Boka biljett här

Läs mer om Stora Sociala Företagsdagen

 

Talare 2019

Moa Gürbüzer, MRG Wines

Vinindustrins nya gamechanger vill förändra dryckeskulturen

moa gürbüzerHon är grundare av vinbolaget som försöker förändra hela dryckeskulturen. Som socialarbetare såg Moa Gürbüzer på nära hand hur missbruk och alkoholism förstörde liv och splittrade familjer. MRG Wines blev hennes sätt att göra skillnad och hjälpa ett helt samhället att tänka om. Med riktigt bra vin vill de göra alkoholfritt till det nya normala. Hör historien om utmanaren i vinindustrin, som just nu står i startgroparna för att ta sig an en allt större internationell marknad.

 

Anders Westgerd, Göteborg Independent Living

Kooperativet tar tillbaka makten över sina liv

Stört Folk, CP-fri zon och ett nödvändigt långfinger mot makten. Göteborgskooperativet GIL hävdar att personer med funktionsnedsättning ska kunna välja sitt liv och ha samma möjligheter som alla andra. De är kända för sina provokativa kampanjer, sin humor och övertygelse om att alla människor kan påverka och skapa förändring. Vi välkomnar verksamhetsledare Anders Westgerd till Stora Sociala Företagsdagen!

 

Anja Skans, Skanska

Byggjättens löfte om en bättre morgondag

anja skansVarför är social hållbarhet så viktigt för ett av världens största byggbolag? Anja Skans, utvecklingsledare på Skanska, berättar om deras löfte om att bygga ett bättre samhälle. Genom inkludering och hållbar stadsutveckling vill de ta täten i en bransch som har stor påverkan på människors liv och samtidigt stor potential att göra skillnad.

 

 

Iman Khalaf, Nõberu of Sweden

Entreprenörerna som vill förändra vår syn på mannen

Nõberu of Sweden vill förändra skönhetsmarknaden och samhällets sätt att se på manlighet. I en värld där mannen inte behöver vara tuff, hård och macho – om han inte vill.  Företaget motsätter sig att använda avklädda kvinnor i marknadsföringen och är en av de viktigaste finansiärerna bakom kampanjen Locker Room Talk. På så sätt vill Iman Khalaf och hans kollegor skapa förändring där det verkligen behövs, samtidigt som de siktar på att bli det största heltäckande varumärket för manlig grooming. Lönsamhet utan att vika av från sina värderingar.

Boka din biljett till Stora Sociala Företagsdagen

 

 

Dela