Redovisningsekonom sökes till Coompanion Göteborgsregionen

coompanion karta väst

Nu söker vi en proffsig redovisningsekonom som kan bli en del av vårt team i Göteborg! Intervjuer sker löpande, så passa på att söka så fort som möjligt.

Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare
Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning

Kvalifikationer

Krav på 5 års arbetslivserfarenhet eller mer som redovisningsekonom

Om jobbet

Coompanion är företagsrådgivaren för samhällsentreprenörer och när man vill starta företag tillsammans. Vi verkar för att människor ska förverkliga sina idéer genom att starta företag tillsammans – varav många är kooperativ. Det gör vi genom kostnadsfri rådgivning för tillsammansföretagare. Vi stödjer kooperativa och sociala företag genom kompetensutveckling, konsulttjänster och utvecklingsprojekt. I våra utvecklingsprojekt utvecklar vi det sociala entreprenörskapet för att Västsverige skall bli en mer hållbar region.

I Göteborg är vi 19 anställda. Vi är drygt 100 kollegor på 24 andra Coompanion-kontor runt om i landet. Förutom vår rådgivning och företagsfrämjande verksamhet har vi en väl utvecklad projektverksamhet.

Vårt arbete präglas av engagemang, stor frihet och stort ansvar. Läs mer om oss här.

Vi söker dig som gillar utmaningar, är utvecklingsorienterad med stort eget driv och har vana av att jobba i en dynamisk miljö där det är många bollar i luften. Vi befinner oss i ett spännande utvecklingsskede där vi också står inför att starta upp flera projekt utöver de vi redan driver. Förutom vår egen administration sköter vi även bokföring, projektredovisning och löneadministration för ett antal medlemmar. Alla medlemmar/kunder är verksamheter som främjar ett entreprenörskap som svarar mot samhälleliga utmaningar och leder till fler anställda i kooperativa företag och/eller kan visa på annan samhällelig nytta. Därför är det ett krav att du har väldokumenterad erfarenhet av digitaliserad bokföring, redovisning och utvecklingsarbete. Tjänsten förutsätter förmågan att arbeta självständigt men också att samarbeta med andra.

Vi driver och utvecklar ekonomifunktionen med ett tydligt samordnat arbetssätt och har målinriktat fokus på utveckling av våra affärsstödjande och värdeskapande processer. Vi strävar efter att så långt det går digitalisera våra kunders processer. Vi ligger hela tiden i framkant kring redovisning och digitalisering för att automatisera våra kunders processer och därmed kunna arbeta med framåtriktad ekonomistyrning.

Du kommer att ansvara för kundkontakter och hjälpa till med implementation av redovisningssystem (vi använder idag Fortnox) och processer. Vi söker dig som kan se till helheten i redovisningen, kan analysera nyckeltal och rådgiver kunder utefter deras ekonomiska läge. I tjänsten ingår att sköta projektredovisning gentemot olika finansiärer, du ansvarar också för bokslutsarbete, årsredovisningar, deklarationer samt viss löneadministration. Du kommer att arbeta i ett mindre team, där vi hjälps åt men har tydlig ansvarsfördelning.

Vem är du?

Vi söker dig som har lägst eftergymnasial ekonomiutbildning, gärna Yrkeshögskola, har arbetat några på redovisningsbyrå med digitaliserad redovisning, löner och projektredovisning och vill utvecklas vidare. Du är van vid och intresserad av effektivisering och digitalisering av administrativa funktioner. En fördel om du har erfarenhet från verksamhet som har en geografisk spridning. Du är en god pedagog som kan välja ut, paketera och presentera relevant data så att kunder och kollegor får en god insikt och förståelse för den egna verksamhetens ekonomi.

Mycket meriterande om du har erfarenhet av projektekonomi i större projekt och/eller med projekt finansierade av Europeiska socialfonden, Tillväxtverket eller Vinnova.

Som person är du analytisk, strukturerad, proaktiv och målinriktad. Du trivs med utmaningar, är flexibel och van att arbeta mot deadlines. Du levererar med hög kvalitet och har stor arbetskapacitet. Vidare skall du kunna förklara ekonomi på ett jordnära och engagerande sätt, vara serviceminded och vara genuint intresserad av kundernas verksamhet. Det är mycket viktigt att du är en handlingskraftig person.

Du är självgående, ansvarsfull och noggrann. Du har lätt för att kommunicera och du delar våra värderingar om att ekonomiska verksamheter med fördel drivs och ägs demokratiskt. Du har lätt för att samarbeta med andra, är rak och tydlig och starkt utvecklingsmotiverad. Du är förändringsbenägen, positiv och inte rädd för att ta i där det behövs.

Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vi värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Placeringsort: Göteborg

Omfattning: Heltid

Information och ansökan

Ansöker gör du via mail snarast då vi tillämpar löpande urval och intervjuer: goteborg@coompanion.se Frågor om tjänsten besvaras av vår vd Naana Rench på telefon 0709-802035.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Om anställningen

Lön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön.

Var ligger arbetsplatsen?

Gamlestadsvägen 2 Hus B341511 Göteborg

Translate »

Hitta nya samarbeten eller partners!

Nu lanserar vi nya Kompanjoner.se

Nya affärsidéer – Företag som söker kompetens – Samverkan mellan företag
Annonsera helt kostnadsfritt!