Aktörsnätverketträffas igen!
Välkommen på aktörsnätverket i Mölndals andra träff! Nu samlas vi igen för att bygga vidare på idéer som lyfter Mölndals arbetsmarknad och näringsliv. Vi bjuder på fika!
När: 10 mars kl 13-16
Vart: YESBOX – Home of Entrepreneurs, Gamlestadens Fabriker, Hus B13, Väverigatan 4
Mölndals aktörsnätverk är ett forum som samlar ihop representanter från näringslivet, offentlig sektor och civilsamhället som har ett intresse i att hitta nya sätt att samarbeta och driva vidare stadens utveckling. Denna gången vi ska bland annat arbeta vidare med de konkreta åtgärder som vi workshopade fram vid aktörsnätverkets träff i höstas.Till exempel hur vi kan skapa skräddarsydda samarbeten mellan företag och lokala aktörer, ge mer personligt stöd till människor som står långt ifrån arbetsmarknaden, stötta arbetsplatser och flera andra bra idéer.
Bjud gärna med en kollega eller någon som du tycker borde vara med!
Den här satsningen görs i projektet MOD – Mölndal i Omställning och Diversitet, som medfinansieras av Europeiska unionen. Vårt mål är att skapa bättre förutsättningar för anställning för långtidsarbetslösa i Mölndal. Projektet drivs av Mölndals stad, Coompanion och Vägen ut! kooperativen. Läs mer här!