
Öka din konkurrenskraft med sociala företag
Coronakrisen har fått många bolag att se över sina affärsmodeller. Hand i hand med viljan att öka den ekonomiska tillväxten går ofta önskan om att bidra till ökad samhällsnytta.
I det här seminariet fokuserar vi på hur traditionella bolag kan öka sin ekonomiska tillväxt genom samarbeten med sociala företag. Vilka vinster kan det ge? Vilket stöd finns att få? Och vilka är regeringens strategier för socialt företagande framåt?
Socialt företagande är en växande bransch där det främsta målet inte är ekonomisk vinst, utan att bidra till ett hållbart och demokratiskt samhälle.
Sedan 2015 delas priset Nyttigaste affären ut av Coompanion, HSB och Tillväxtverket. Priset fokuserar på affärer med sociala företag.
På scenen
Sven Bartilsson, Coompanion
Ulrika Adolfsson, Estrella
Emma Carlsson, Lärjeåns kök & trädgårdar
Eva Carlsson, Tillväxtverket, Socialt företagande
Mari Odenbjörk, Social Trade
Tove Nordström, Social Entrepreneuership Forum
Seminariet är ett samarbete mellan Västsvenska Handelskammaren, Tillväxtverket och Coompanion. Kom och öka din konkurrenskraft med sociala företag!