Utveckla DIN bygd med hjälp av platsvarumärke
Hur hänger varumärke och lokal identitet ihop? Hur kan platsvarumärke användas för att utveckla DIN bygd?
Varumärkesstrategi, samverkan och utvecklad kommersiell service är nycklar för långsiktigt hållbar besöksnäringsutveckling i landsbygder. En väsentlig del i arbetet med att attrahera fler besökare till svenska destinationer är varumärket och bygdens identitet.
Vad är varumärke och hur hänger det ihop med lokal identitet och image?
Välkommen till en kväll där Högskolan Dalarna och Visit Dalarna kommer berätta om hur man kan tänka när man vill ta fram ett varumärke för sin bygd!
Kl 18.30-20.30 följande platser och datum:
Stjärnsund torsdag 1 oktober på Herrgården – anmäl dig senast 23 september.
Venjan tisdag 6 oktober i kommunhuset – anmäl dig senast 28 september.
Furudal 7 oktober i Hockeyborg – anmäl dig senast 29 september.
PROGRAM
18:30 Fika
19:00 Inledning, Coompanion
19:05 Visit Dalarna
19:25 Högskolan Dalarna
20:10 Frågor och resonemang
20:30 Slut